6 februari 2018

Ja daar we zijn er weer met een nieuwe blog!

De afgelopen drie maanden zijn we erg druk geweest met een aantal handelingen aan de boot.
We hebben het hele interieur op zijn plek zitten en een aantal vraag tekens rond om de boot ingevuld.
Twee grote vraagtekens waar wij lang tegen aan gelopen hebben zijn:
-Hoe monteren we de motor en waar.
-Wat gaan we doen met het stuur console.

Bij het interieur zijn we begonnen met het maken van alle aanzichten.
De hoeken van het interieur hebben we afgewerkt met 90graden bochten.
Voor het maken van de bochten hebben we drie mm buig triplex gebruikt. We hebben er allemaal plaatjes van 30cm bij 40cm van gezaagd, die hebben aan elkaar verlijmt met epoxy en onder de vacuüm pers in een ronding gebracht door middel van een mal.

              

Terwijl wij met het interieur bezig waren hebben we bedacht om  een kleine aan passing aan het ontwerp te maken.
Aan weer zijde van de boot waar ruimte over was hebben we besloten een opstap te maken zodat het makkelijker is om in en uit de boot te komen.

Tussen het interieur en de opstapjes hebben we de vloer pas gemaakt.
Deze vloerdelen hebben we demontabel gehouden zodat we overal nog goed bij kunnen.
De vloer hebben we gemaakt uit drie delen. In elk deel zal een groot luik komen zodat we goed bij de bodem kunnen.
De vloer hebben we rond om in de epoxy gezet en even aan de kant gezet zo dat we ons weer op de volgende stap konden richten.

 

De volgende stap was een licht grijze pantsercoat aanbrengen voor een extra waterdichte laag en een nette afwerking.
We waren fanatiek begonnen met rollen tot we er achter kwamen dat we een verkeerde meng verhouding gebruikte.
Wiebe: ” gho hij droogt wel heel snel op”
Gelukkig was dat het enige nadeel aan te veel harder, het word veel sneller hard  maar dat bleek verder geen probleem.
 

De zittingen van de banken hebben we op de cnc machine uit laten frezen. In deze zittingen zijn we bezig met het uitzagen van luiken. Daar komen later bakken in om spullen in op te bergen. Om te zorgen dat deze spullen droog blijven hebben we afwatering latjes gemaakt met pvc pijpen om te zorgen dat deze spullen droog blijven.

Aan de rugleuningen en de zijkanten van het interieur is aardig wat tijd aan besteed. deze moesten eerst op maat gezaagd worden en later weer pas geschaafd worden in de vorm van de boot (de zeeglijn).

Door de spanten hebben we gaten geboord voor pvc pijpen waar we elektra draden door heen kunnen trekken, voor bijvoorbeeld een radio of lampjes die er later in zullen komen.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *